Рубрика статей

Тауарларды жеңілдікпен сату
01.04.2015

Автор:
Авторские материалы, размещенные на сайте, выражают экспертное мнение и носят рекомендательный характер. Материалы основаны на нормативных актах, действительных на момент публикации.
Для поиска на странице нажмите CTRL+F
 
Сатып алушылардың сұранысын ынталандыру үшін көптеген компаниялар тауарларын жеңілдікпен сатады. Тауарларды жеңілдікпен сатқан кезде, түсінбеушілік болмас үшін, жеңілдіктер ұсыну шарттарын алдын ала анық айқындап алу керек.
 
Жеңілдік – бұл сатып алушыға, ол белгілі бір талаптарды орындаған кезде, сатылатын тауардың сату бағасына төмендетілетін сома. Алайда жеңілдік бойынша белгілі бір талаптар сақталмай, көптеген ұсыныстар жиі кездеседі, бірақ мұндай ұсыныстарды арзандату деп атауға болады. Қазіргі уақытта жеңілдіктерді ірі және орта компаниялар кең пайдаланады.
 
Жеңілдіктің түрлері:
Сконто – шарт талаптарымен салыстырғанда, қолма-қол ақшамен ақы төлегені немесе төлемдерді мерзімінен бұрын жүзеге асырғаны үшін ұсынылатын жеңілдіктер.
Жинақтау жеңілдігі (айналым үшін жеңілдік) – бір ғана сатушыдан үнемі және жүйелі түрде тауар сатып алғаны үшін жеңілдік (тұрақты клиенттер үшін).
Дилерлік жеңілдік – тауарларды өткізуді (сатуды) ұйымдастыратын агенттер мен делдалдарға ұсынылатын жеңілдік.
Маусымдық жеңілдік – маусымдық сипатқа ие негізінен жаппай сұраныс өнімі саудасында қолданылатын баға жеңілдігі.
Жаңа тауарға жеңілдік – сатып алушыны жаңа тауармен немесе өніммен таныстыру үшін тарту мақсатында ұсынылады.
Сапа үшін жеңілдік – баға жеңілдіктері төмендетілген сұрып тауарлар (нормативтік-техникалық құжаттамамен рұқсат берілген шекте) немесе прейскуранттарда (прайстарда) бекітілген талаптардан төмен тауарлар бойынша ұсынылады.
Клубтық жеңілдік – тауарларды сатудан жеңілдіктер тұйық экономикалық бірліктерде айналатын өнімді сату көлемінен ұсынылады.
Экспорттық жеңілдік – өндіруші (жеткізіп беруші) сыртқы нарықта бұл тауарды  бұдан әрі жылжыту шартымен сатып алушыға ұсынады.
Рабат (англ. rebate) – тауарды ірі партиялармен сатып алу кезінде пайыз немесе белгілі бір сома түрінде ұсынылатын тауардың бағасынан жеңілдік. Саудалық бағыттағы рабат – кеме иелерінің жүк жөнелтушілерге, олардың жүктерді тек кеме иесінің кемелерінен жібергені үшін, ұсынылатын тарифтен жеңілдік.
 
Ұстанымдар
Жеңілдіктерді белгілеу кезінде мынадай ұстанымдарды басшылыққа алу керек:
жеңілдікті қолдану оң нәтижені қамтамасыз етуге тиіс, ол клиент базасын көбейтуде де, оң экономикалық көрсеткіштерге қол жеткізуде де көрінеді;
ұсынылатын жеңілдіктің мөлшері сатып алушының және сатушының мүддесін ескеруі тиіс;
жеңілдіктер жүйесін әзірлеу кезінде бастапқы белгіленген (негізгі) баға мөлшері ескерілуі тиіс, оны басында барынша жоғары белгілеу ұсынылады;
жеңілдіктерді белгілеу кезінде сатылатын өнімге сұраныс ескерілуі керек, өйткені бағаны төмендету әрқашан сату көлемін ұлғайтуға әкеп соқпайды.
Кез келген жағдайда жеңілдіктер жеткізіп берушілер үшін жасырын шығын, ал сатып алушылар үшін табыс болып табылады. Осы негізде кәсіпорын – сатып алушының табысы бола отырып, бағалардан жасалған барлық жеңілдік түрлеріне заңды тұлғалардан алынатын табыс салығы салынуға тиіс. Алайда, басқа жағынан қарайтын болсақ, ҚЕХС ережелеріне сәйкессіздікті байқауға болады: ТМҚ барлық жеңілдіктерді және сатып алу мен кәсіпорын қоймасына жеткізіп беруге кеткен шығындарды ескере отырып, сатып алу құны бойынша кіріске жазылады.
«Прима» компаниясы әрбір бірлік үшін 500 теңгеден (ҚҚС-сыз) 150 дана көлемінде күнделіктерге тапсырыс ресімдеді және «Принт» ЖШС-дан 1 000 тг мөлшерінде жеңілдік алды. Алынған шот-фактурада мынадай деректер 1-кестеде көрсетілді:
 
Кесте 1

 

Тауар атауы

 

Саны, дана

 

Бағасы

 

ҚҚС-сыз сомасы

 

ҚҚС 12%

 

ҚҚС-пен сомасы

 

1

 

Қара күнделік

 

50

 

500

 

25 000

 

3 000

 

28 000

 

2

 

Көк күнделік

 

50

 

500

 

25 000

 

3 000

 

28 000

 

3

 

Сұр күнделік

 

50

 

500

 

25 000

 

3 000

 

28 000

 

4

 

Жеңілдік

 

1

 

- 892,86

 

- 892,86

 

-107,14

 

- 1 000

 

Барлығы

 

 

 

74 107,14

 

8 892,86

 

83 000

 

 
Сатып алу құнын жалпы сомаға үйлесімділіп азайтамыз:
Алдымен жеңілдікті есепке алмай, ҚҚС-пен соманы есептейміз: (500 тг × 150 дана) + 12% = 84 000 тг.
Әрі қарай пайыздық қатынаста әрбір тауардан жеңілдікті белгілейміз:
83 000 тг / 84 000 тг × 100% = 98,809%, яғни әрбір бірлікке арналған бағадан нақты жеңілдік 1,191%-ға (100% – 98,809%) тең болады.
 
Түсім:
Құнын 98,809%-ға көбейтеміз де сома бойынша үш жол орташа 27 667 тг = 28 000 тг × 98,809% аламыз (2-кестеде көрсетілген).
Жеңілдікті ескеріп, бір бірлік бағасы 27 667 тг / 50 дана = 494,05 тг (ҚҚС есепке алмай).
 
Кесте 2

 

Тауар атауы

 

Саны, дана

 

Бағасы

 

ҚҚС-сыз сомасы

 

ҚҚС 12%

 

ҚҚС-пен сомасы

 

1

 

Қара күнделік

 

50

 

494,05

 

24 702,50

 

2 964,3

 

27 666,8

 

2

 

Көк күнделік

 

50

 

494,05

 

24 702,50

 

2 964,3

 

27 666,8

 

3

 

Сұр күнделік

 

50

 

494,05

 

24 702,50

 

2 964,3

 

27 666,8

 

Барлығы

 

 

 

74 107,50

 

8 892,9

 

83 000

 

 
Мұндай қайта есептеу кезінде 1 теңгеге «плюс» немесе «минус» кішкене айырмашылық болуы мүмкін. Сома қорытындысының сәйкес келуі маңызды.
Егер тауар алдымен сатушыдан түссе, содан кейін ол үшін сатып алушылар ақы төлесе, 3-кестеде көрсетілген жүргізулер жүргізіледі:
 
Кесте 3

Д-т

 

К-т

 

Операция мазмұны

 

Сомасы

 

1310 (1330) «Шикізат пен материалдар»

3310 «Жеткізіп берушілер мен мердігерлерге қысқа мерзімді кредиторлық

...

Для получения полного доступа к сайту, Авторизуйтесь или купите полный доступ, либо пройдите бесплатную регистрацию!


вернуться назад